Transport osobowy to niemałe wyzwanie i jeszcze większa odpowiedzialność, w końcu to od brawury naszych kierowców zależy bezpieczeństwo dziesiątek osób podczas każdego przejazdu. Rosnąca ilość zamówień na przewozy i wynajem pojazdów może być organizacyjną bolączką wielu firm, na szczęście z pomocą przychodzą rozwiązania odciążające właścicieli z nadmiaru obowiązków związanych z buchalterią.
Strona internetowa pozwoli zastąpić papierową ewidencję, segregatory z zamówieniami czy notatki z dodatkowymi potrzebami klientów. Wszystko to zostanie zawarte automatycznie po złożeniu zamówienia w systemie elektronicznym i od razu opatrzone danymi osobowymi Klienta, jeżeli ten wyrazi zgodę na ich przetwarzanie w myśl najnowszych przepisów prawnych. Strona stanowi także przy okazji potężne narzędzie marketingowe, pozwalające marce stać się bardziej widoczną dla potencjalnych Klientów i zakorzenić się w ich świadomości.
Wizualizacja graficzna
Podstawą w tym przypadku będzie oryginalnie zaprojektowana warstwa graficzna. Chcąc zaciekawić odbiorców i skłonić do wyboru swoich usług, powinniśmy zaprezentować nasz pełny potencjał w postaci ekspozycji wykorzystywanych pojazdów dostępnych np. na wynajem. Jeżeli możemy się przy okazji poszczycić:
- brakiem zanotowanych wypadków i stłuczek,
- nienaganną czystością wnętrz,
- dużą ilością miejsc siedzących,
- całodobową obsługą zamówień,
- dbałością o komfortowe warunki jazdy i wymagane standardy bezpieczeństwa, potwierdzoną certyfikatami kompetencji zawodowych i odpowiednimi licencjami,
- atrakcyjnymi cenami przewozów,
- aktywną współpracą z biurami turystycznymi oraz publicznymi i prywatnymi instytucjami np. kościołami i szkołami,
- programami lojalnościowymi dla stałych klientów,
- taborem luksusowych, nowoczesnych pojazdów od znanych i renomowanych marek (np. Mercedes Benz),
- szerokim wyborem tras na terenie całego kraju, a także poza jego granicami,
- wyposażeniem dodatkowym (np. klimatyzacją z indywidualnym nawiewem, systemem nagłośnienia, toaletą, usługą gastronomiczną, płaskim ekranem telewizora z odtwarzaczem DVD, regulowanymi fotelami, pojemnymi lukami bagażowymi, darmowym sygnałem internetowym Wi-Fi, gniazdkami elektrycznymi dla ładowarek itp.),
to niewątpliwie zrobimy pozytywne wrażenie na internautach przeglądających z ciekawości naszą witrynę. Niemal każdy z wyżej wymienionych elementów jesteśmy w stanie zwizualizować. Nasze autokary możemy sfotografować w różnych ciekawych sceneriach lub nieco podrasować programami graficznymi na etapie postprodukcji dla nadania kompozycji strony oryginalnego charakteru i przykuwającej wzrok kolorystyki.
Opisy
Content jest królem i niepodzielnie panuje również i w tym przypadku. Treść, którą umieścisz na swojej stronie to wizytówka, która opowie internautom szczegółową historię Twojego profesjonalizmu i wieloletniego doświadczenia w branży transportowej. Warto podkreślić w niej swoje atuty i wspomnieć raz jeszcze o dynamicznym rozwoju przedsiębiorstwa oraz zapleczu technicznym w postaci floty niezawodnych pojazdów z pełnym wyposażeniem. Zaleca się wspomnieć przy tym o:
- wysokiej kulturze osobistej wyszkolonej kadry przewoźników,
- znajomości tras międzynarodowych i obiektów turystycznych,
- punktualności,
- okazjonalnych rabatach,
- niskiej emisji spalin,
- mnogości przebytych kilometrów,
- sprawności technicznej pojazdów poddawanych regularnemu serwisowaniu,
- fachowej realizacji wszystkich formalności, związanych z rezerwacjami miejsc lub wycieczkami zagranicznymi,
- szerokim obszarze przewozów np. ogólnokrajowym lub europejskim.
W przypadku stałych opłat możemy pomyśleć nad dodaniem modułu cennika na podstawie ilości przejechanych kilometrów lub łącznego czasu wynajmu, najczęściej jednak pozostają one elastyczne, uzależnione choćby od wybranego modelu pojazdu - a więc i prędkości spalania benzyny w trasie. Wycenę można przygotować na podstawie danych wypełnionych w formularzu takie jak np.: docelowa miejscowość, data wyjazdu i przewidywana ilość godzin spędzonych na miejscu.
Blog
Blog to nasze okno na świat, które odgrywa jednocześnie rolę łącznika z Klientami, co pozwala na personalizację marki oraz banku informacji i ciekawych faktów branżowych. To właśnie tam umieścimy rozbudowane treści artykułów, które zaświadczą o naszym profesjonalizmie i zdradzą nieco więcej szczegółów na temat naszej działalności, zaspokajając ciekawość bardziej dociekliwych odbiorców. Pomoże to także przede wszystkim w pozycjonowaniu strony w wyszukiwarkach internetowych, dzięki nasyceniu naszych tekstów wartościowymi słowami kluczowymi. Możemy także pomyśleć nad sekcją FAQ z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania Klientów.
Budowa
Nie ma tutaj miejsca, by spocząć na laurach prostoty. Dla maksymalizacji korzyści płynących z UX (doświadczenia użytkowników) odwiedzających stronę musimy pomyśleć nad niebanalną kompozycją tła, wzbogaconą cieszącymi oczy i absorbującymi uwagę efektami np. rotatorami zdjęć w formie sliderów lub paralaksami. Zalecamy oprzeć stronę na wygodnym w nawigacji i administracji, otwartym systemie CMS (np. Joomla! lub WordPress) i wzbogacić oryginalnym contentem. Najlepiej będzie zlecić to zadanie zewnętrznej agencji, która zaproponuje nam rozwiązania zoptymalizowane pod nasz model działalności.