praca kierowcy autokaru

Kwestia z pozoru wydaje się prosta: Dojechać z punktu A do punktu B i dowieźć pasażerów na docelowy przystanek, ale czy to wszystko? Otóż niezupełnie. Spróbujmy się zastanowić jak wiele obowiązków, o których mogliśmy do tej pory nie wiedzieć, ciąży na barkach kierowców przed, po i w trakcie jazdy.

  • Aby transport pasażerów był bezpieczny dla nich i dla pozostałych uczestników ruchu, przewoźnik musi zapewnić wszelkie warunki komfortu, wymagane ustawowo, a więc być świetnie zaznajomionym z zasadami BHP i ppoż, okresowo przechodzić kursy i badania lekarskie. Musi przestrzegać odpowiednich przerw w czasie jazdy (11 godzin w ciągu doby przy jeździe nie dłuższej niż 9 godzin bez przerwy oraz w przypadku wyjazdów kilkudniowych od jednego do dwóch dni postoju na każde 6 dni w trasie), udzielać pierwszej pomocy ofiarom wypadków drogowych, stosować się do instrukcji obsługi pojazdu, itp.
  • Aby sprawnie poruszać się w warunkach szybkiego ruchu, kierowca musi znać i prawidłowo przestrzegać przepisów ruchu drogowego (np. ograniczeń maksymalnej prędkości, nawet w trybie pośpiesznym). Ponadto powinien stosować się do swojego rozkładu jazdy i starać się docierać na kolejne przystanki w wyznaczonych wcześniej godzinach.
  • Należy dokonywać regularnych przeglądów technicznych pojazdu (cyklicznie co każde 6 miesięcy), monitorować jego stan zewnętrzny, kontrolować oznakowanie, zabezpieczać przed kradzieżą i uruchomieniem przez osoby niepowołane, sprawdzać i uzupełniać poziom paliwa, oleju i płynów eksploatacyjnych (np. do spryskiwaczy szyb), sygnalizację dźwiękową (klakson, alarm) i świetlną, ogumienie i powietrze w oponach, hamulce, reflektory, kierunkowskazy, ogrzewanie i klimatyzację, toaletę, lusterka, trójkąt ostrzegawczy, co najmniej dwie gaśnice, apteczkę doraźnej pomocy, sprawność elektroniki pokładowej, prawidłowe ustawienie foteli, czystość pojazdu wewnątrz i na zewnątrz, itp.
  • Trzeba prowadzić aktualną dokumentację jazdy, kontrolować zakup biletów i zgłaszać dyspozytorowi zauważone usterki.
  • Warto mieć dobre obycie z ludźmi, być dla nich miłym i życzliwym, umieć z nimi rozmawiać, a w razie potrzeby udzielić potrzebnych informacji lub uspokoić. Najlepiej podchodzić do wykonywanego zawodu w pełni profesjonalnie z pasją i ambicją, rozwiązywać konflikty i pomagać osobom niepełnosprawnym. Mimo to jednak zawsze trzeba być gotowym na konfrontację z pasażerami niekulturalnymi w stosunku do kierowcy lub agresywnymi np. wracających do domów z wieczornej imprezy i będących pod wpływem alkoholu. Poza tym kluczowymi cechami na trasia są pełnia zdrowia fizycznego (brak przeciwwskazań medycznych do prowadzenia pojazdu), odporność na sytuacje stresowe, ogromna cierpliwość przy opóźnieniach, dłużących się przejazdach, postojach w długich korkach i zmaganiach z uszczypliwymi komentarzami dokuczliwych podróżnych, koncentracja, odpowiedzialność za siebie i pozostałych pasażerów, dokładność, solidność, ostrożność, opanowanie, szybki refleks w reagowaniu na nagłe sytuacje, czujna uwaga i baczna obserwacja zarówno tego, co się dzieje na drodze jak i wśród pasażerów, co wymaga podzielności uwagi, itp.

Kontakt

Jeżeli jesteś zainteresowany/a wynajmem naszych autokarów, wyślij poniższy formularz i wyślij swoje zlecenie, koniecznie podając numer telefonu kontaktowego. Odpowiemy najszybciej, jak to możliwe.

AKORD Kazimierz Łomża
Usługi Przewozowo-Transportowe
03-252 Warszawa
ul. Suwalska 6 m 69
tel.: +48 723 58 48 79
e-mail: biuro@autokaryakord.pl

To pole jest wymagane!

To pole jest wymagane!

Nieprawidłowy format adresu e-mail.

To pole jest wymagane!

To pole jest wymagane!

To pole jest wymagane!

Invalid Input

To pole jest wymagane.