przewozy autokarowe warszawa

Profesjonalne zaplecze firmy transportowej składa się przede wszystkim na wysokiej jakości flotę pojazdów. Autobusy zaliczają się do kategorii sprzętów zaawansowanych technicznie, co manifestuje się w kosztach tak zakupu, jak i późniejszej eksploatacji i konserwacji. Mimo to jednak branża bez przerwy się rozwija, bijąc kolejne rekordy. W samym tylko zeszłym roku odnotowano sprzedaż około 1700 sztuk autobusów.

Analizy Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, przygotowywane na bazie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów wskazują wyraźnie na trend wzrostowy, gdzie rekordowe wyniki przypadają sezonowo przede wszystkim na okres wakacyjnych wycieczek oraz wyborów samorządowych, kiedy przekraczają 200 nabytych sztuk na miesiąc. Od lat liderem branży jest firma Mercedes, która wyprzedzając Solarisa osiągnęła sprzedaż na poziomie 800 pojazdów w ciągu roku, co pozwoliło marce odnotować 48 procent udziałów na polskim rynku. Najchętniej kupowano modele w segmencie MINI (poniżej 8 ton masy całkowitej). Miejskie Zakłady Autobusowe w porozumieniu z Zarządem Transportu Miejskiego na rok bieżący zapowiadają zakup aż 800 nowych autobusów niskopodłogowych z czego większość będzie przegubowcami. Wartość zawartej na 10 lat umowy wyniosła ponad 8 miliardów złotych.

Z danych JMK Analizy Rynku Transportowego wynika wyraźnie, że rocznie produkowanych jest około 5000 sztuk autobusów, dzięki czemu Polska wysuwa się na pozycję przodującą na rynku europejskim. Koszt nowoczesnego autobusu, produkowanego ręcznie, w zależności od marży producenta waha się z reguły między 600 tysiącami, a nawet 1,5 miliona złotych, więc nie jest to tania inwestycja. Dzięki temu producenci autobusów osiągają obroty rzędu niemal 5 miliardów złotych rocznie. Serie zamawiane przez większych inwestorów rzadko przekraczają setkę sztuk, jednak coraz częściej ogłaszane są przetargi na nowe tabory. Rodzimi producenci pokroju Solarisa aktywnie konkurują z gigantami z całego świata i często odnoszą sukcesy. Chętnie zgłaszają się do nich zagraniczni sąsiedzi, gdzie do samych Niemiec eksportuje się około 1000 sztuk w ciągu roku. Powoli przestają oni mieścić się na rynku autobusowym i rozszerzają zakres usług o trolejbusy i tramwaje, zatem podpis "made in Poland" stanowi wizytówkę jakości tutejszej myśli technicznej, jak i samej branży transportowej.

Najtrudniej jest spełnić współczesne standardy komfortu, do których zaliczają się klimatyzacja, miękkie siedzenia, energooszczędny napęd, darmowy sygnał WiFi, wyświetlacze LCD z trasą linii, toalety o zamkniętym obiegu, itp. Mimo to jednak dzięki popularyzacji transportu turystycznego koszty te potrafią się równie szybko zwrócić. Prywatni przewoźnicy jak Translud, Polski Bus i Autokary Akord, radzą sobie tutaj znacznie lepiej niż PKS'y na liniach regionalnych, świadczące przede wszystkim międzymiastowe przewozy.

Kontakt

Jeżeli jesteś zainteresowany/a wynajmem naszych autokarów, wyślij poniższy formularz i wyślij swoje zlecenie, koniecznie podając numer telefonu kontaktowego. Odpowiemy najszybciej, jak to możliwe.

AKORD Kazimierz Łomża
Usługi Przewozowo-Transportowe
03-252 Warszawa
ul. Suwalska 6 m 69
tel.: +48 723 58 48 79
e-mail: biuro@autokaryakord.pl

To pole jest wymagane!

To pole jest wymagane!

Nieprawidłowy format adresu e-mail.

To pole jest wymagane!

To pole jest wymagane!

To pole jest wymagane!

Invalid Input

To pole jest wymagane.